tisdag 15 maj 2007

Tracey Thorn




Jag hittade Tracey Thorns senaste skiva "Out of the woods" på biblioteket för några veckor sedan och har lyssnat flitigt på den sedan dess. Jag föll för den direkt. Den är en blandning av försiktig techno, lite pop och lågmälda ballader.
Det var också något vagt bekant över den. Det kändes som jag hört det här tidigare. Och javisst, Tracey Thorn var ju ena halvan i popduon "Everything but the girl" som jag lyssnade flitigt på under sent 1980-tal och som sedan fallit i total glömska. Hon har dessutom samarbetat med Massive Attack i flera av deras projekt. Massive Attack är också en given favorit. Har ni lyssnat på dem? Skivorna finns på biblioteket. Men nu skall jag lämna inköpsförslag till Mattias på "Everything but the girl" som vi ännu inte har någonting av.

Inga kommentarer: