måndag 28 maj 2007

Tänk vad man kan hitta...

...i hörlurarna när man är ute och går! I lördags fanns där massor av radiogodis och allt medan jag joggade/powergick lyssnade jag på allt ifrån Street, House, Jazz & Disco. Under en rejäl stund hörde jag på de rara tonårsgossarna i det ganska nya hårdrocksbandet Sturm und Drang. En av medlemmarna talade med vacker dialekt från Wasa i Finland och jag hamnade plötsligt via associationens väg tillbaka i mitt ungdoms Umeå med många besökare från just Wasa (som för övrigt är Umeås geografiskt närmast belägna stad). Både en och annan kul "finne" har man mött där... Nåväl, bandet Sturm und Drang lät mig stanna kvar i ungdomen ytterligare en tid då deras hit Rising Son spelades; den lät ju lika klockrent 70-talsaktig som den for ever heta låten Smoke on the water. Kul, mera!
När jag varit ute i dryga timmen och den medföljande hunden flåsade nästan lika mycket som jag, fick jag den extra och så välbehövliga energin när den där jättebraa låten från ett av Friskispassen spelades på en annan kanal. Glad o tacksam blev jag när programledaren tydligt och klart meddelade både namn på artisten och låtens titel: David Guetta med Love Don´t Let Me Go. När jag kom hem letade jag upp låten och den störtsköna videon på YouTube och diggade tills de egna tonåringarna skrikande bad mig sänka volymen eller byta låt. Hmmmm.., hämnden är ibland väldigt ljuv!

Inga kommentarer: