fredag 25 maj 2007

Christina Gustafsson



Jazzsågerskan Christina Gustafsson imponerar och berör Mig. Detta är lillasyster till den mer kända Rigmor Gustavsson. Moments Free är Christinas första och likheten i rösten är slående med storasyster och jag får påminna mig om att detta inte är Rigmor i allafall i början. Christina har skrivit all musik själv och en del av texterna på albumet och det är bra. Nu har Degerbyn i Värmskog två jazzsångerskor Rigmor och Christina. Till tonerna av spår två på albumet "This love" är det lätt att sluta ögonen och följa med i rytmen och rösten som med inlevelse sjunger om kärlek, rösten som lyser upp dagen och vad vore jag utan dig, samtidigt som det inte finns några garantier i livet och om framtiden vet vi inget om. Men det finns fler guldkorn bl.a. In the corner of my eyes. Detta är ingen kaxig jazzskiva till skilland från Joss Stones senaste album som jag skrev om i april men väl värd att låna och lyssna på.

Inga kommentarer: