tisdag 28 november 2006

Madonna- still going strong!



Madonna är en artist som är som en kameleont. Hon förvånar & chockerar sin omgivning och sina fans antar jag. Jag är inget fans men däremot har jag följt henne genom åren då allt hon gör blir uppmärksammat och svårt att undvika i media. Exempelvis att hon är/var barnboksförfattare. Men hon är en av världen största artister helt klart. Mina första minnen av henne är att min kompis i mellanstadiet var helt frälst. Vi satt hemma hos henne och lyssnade på Madonna och all text förstod vi inte riktigt men vi kom nog fram till att hon var häftig i sitt då rosa hår och svarta smink. Två världar möttes på flickrumsgolvet då. Nu idag är min kompis närmre Madonna än mig (bor i NY) och hon önskade alltid att få träffa sin stora idol. Skivan Confessions on a Dance Floor är Madonnas tionde studioalbum, som släpptes i Sverige14 november 2005. Skivan är uppföljaren till albumet American Life från 2003. Jag har lyssnat på skivan och låtarna flyter ihop med varandra som på ett disco & visst är det nattklubbs sound om skivan helt klart. Madonna håller ännu......

Innan jag läst genom skivans textförf m.m. var en av låtarna mycket lika ABBA:s och visst Benny Andersson och Björn Ulvaeus är med på låten Hung Up. Många svenska namn finns med på skivan & som jag läst så har Madonna ett gott öga till de svenska låtskrivarna & producenterna......

Inga kommentarer: